Style

Angola

Taką nazywa się najstarsza forma capoeira. Najlepiej charakteryzujące tą grę słowa to przebiegłość i spryt. Gra w roda jest swoistym odzwierciedleniem życia Brazylijczyków w okresie niewolnicta. Gracze poruszają się bardzo powoli oraz niezsynchronizowanie. Przypomina to rytualne poruszanie, lecz to celowe posunięcie. Gracze za zadanie mają zwieść rywala tak aby w najmniej oczekiwanym momencie móc zastawić pułapkę tj. zadać uderzenie lub wywrócić osobę. Muzyka jest dużo wolniejsza niż w innych rytmach oraz teksty piosenek są krótkie i śpiewane przez dłuższy okres czasu.

Benguela

Rytm ten również nie należy do szybszych, choć nie jest tak wolny jak Angola. Gracze poruszają się bardziej przy ziemi, wykonują rozmaite przejścia na głowie, rękach i nogach. Oczywiście głównym zadaniem jest grać tak by blokować osobę, starać się ją podciąć lub zaznaczyć kopnięcie, ale starać robić to płynnie łącząc z przyziemnymi przejściami i akrobacjami. W rytmie tym nie ma poruszania się w wysokich pozycjach oraz wszystkie akrobacje są wykonywane w obrębie parteru czyli na głowie, rękach bądź queda. Muzyka w tym rytmie posiada najbardziej rozwinięta formę w całej capoeira. Piosenki są bardzo rozwinięte, dzielą się zazwyczaj na zwrotki i refreny. Częśc melodyczna oraz liryczna jest dużo bardziej rozwinięta niż w innych rytmach.

Sao Bento Grande

Jest to najbardziej charakterystyczny rytm współczesnej Capoeira. Jest szybki i dynamiczny. Gracze grają tutaj blisko siebie w wysokich pozycjach. Kopnięcia są silne oraz bardzo szybkie. Pojawiają się widowiskowe akrobacje w powietrzu oraz akrobacje i przejścia przy ziemi, lecz w mniejszym stopniu niżw innych rytmach. Gra może być piękna lub twarda, przy twardej grze można zaobserwować bardzo silny aspekt walki w caopeira. Grający muszą nieustannie wykonywać uniki oraz zmyłki co sprawia, że gra staje się bardzo widowiskowa. Piosenki są bardzo rytmiczne i krótkie, tak by można ja było śpiewać bardzo szybko. Często bazują na bardzo prostych melodiach oraz często powtarzanych prostych refrenach.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s